Er du sikker?

{{news.DateString}}

{{news.Title}}

Lyt til nyheden: 

Nu skal Midttrafiks kunder igen være med til at finde de busselskaber, der gør en ekstra indsats for at få glade og tilfredse kunder i busserne. 

Periode
Lige som sidste år vil dataindsamling foregå over to uger; én kendt uge (uge 40) og én ukendt uge i perioden frem til april 2020. Analysebureauet uddeler spørgeskemaer til kunder i busserne, som de afleverer igen, inden de står af.

Interviewerne bærer dette skilt og rejser gratis:

headline here
Metode

Kundetilfredshedsmålingen består af fem spørgsmål:

  • Hvor tilfreds er du overordnet med den busrejse, du foretager lige nu?
  • Hvor tilfreds er du med chaufførens service?
  • Hvor tilfreds er du med chaufførens kørsel?
  • Hvor tilfreds er du med rengøringen i bussen?
  • Hvor tilfreds er du med det indvendige vedligehold af bussens sæder, gulve mv.?


Kunderne skal svare på en skala fra 0-10, hvor tilfredse de er.

Bedste Busselskab 2019/2020 afgøres ikke alene på baggrund af kundernes tilfredshed.

Der indgår også følgende parametre:

  • Kundeklager: Andelen af indberettede kundeklager med årsagerne: Betjening af mobil enhed, chaufførens kørsel, chaufførens adfærd og rygning.
  • Kvalitetskontroller: Det gennemsnitlige antal af registrerede kvalitetsbrister pr. kvalitetskontrol.

Kundetilfredshedsmålingen vil udgøre hovedelementet i kåringen, men ovenstående parametre vil påvirke den samlede tilfredshedsscore.

headline here
To kåringspuljer

I 2019/2020 er der to kåringspuljer: 

Præmier
Der uddeles præmier til 1., 2. og 3. pladsen i begge puljer.
Busselskabet, der opnår den højeste tilfredshedsscore, modtager en bonus på 150.000 kr. 
2. pladsen modtager 50.000 kr.
3. pladsen modtager 25.000 kr.

Busselskaberne bestemmer selv, hvad bonussen skal bruges til.

headline here
Kåring for tilfredshed med chaufførens service og kørsel

Igen i år udbetaler vi en præmie til de busselskaber, der har den højeste tilfredshed med chaufførens kørsel og service i begge puljer.

I denne kåring indgår også indberettede kundeklager med årsagerne: Betjening af mobilenhed, chaufførens kørsel, chaufførens adfærd og rygning. Kvalitetskontroller indgår ikke i denne kåring.

Præmier
De to busselskaber, der opnår den højeste tilfredshedsscore for chaufførens service og kørsel, modtager en bonus på mellem 10.000 – 50.000 kr. afhængig af antallet af chauffører. 

headline here
Kåring af alle vindere

Midttrafik kontakter alle vinderne for at aftale dato for overrækkelse af præmier.


Hvor relevant var denne nyhed?


{{comment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}

Ingen svar svar
Log ind eller opret bruger for at læse og skrive kommentarer samt for at bedømme nyheden

Skriv en kommentar

{{comment.UserName}}
{{comment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}

{{comment.Likes}} Svar Ingen svar Skjul svar Vis svar
{{subcomment.UserName}}
{{subcomment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}
{{subcomment.Likes}}
Svar