{{news.Title}}
Lyt til nyheden:
Vi har fået en del spørgsmål til kundernes mulighed for at betale med MobilePay. Derfor præciserer vi løsningen i denne nyhed.
Det vil midlertidigt være muligt at betale busrejsen med MobilePay fra og med torsdag 14. januar.
Du skal ikke håndtere betalingen med MobilePay, og du skal ikke udstede billetter til kunderne eller kontrollere deres betaling.
Vi sætter ikke plakater med info op i bussen, da betalingen skal ske før påstigning, men vi informerer en række andre steder.
Kontrollørerne vil udvise konduite i forbindelse med ophøret af kontantsalg til og med søndag 17. januar.
Her får du et overblik over, hvordan den midlertidige løsning fungerer:
- Kunderne skal gennemføre betalingen, INDEN de stiger på bussen
- De skal kende den korrekte pris på rejsen, som svarer til prisen på en enkeltbillet. (De kan fremsøge prisen på Rejseplanen, på Midttrafiks prisberegner eller få den oplyst ved at ringe til Midttrafik Kundecenter på 70 210 230)
- De skal notere rejsedato og til/fra destination i tekstfeltet
- Betaling skal ske til Midttrafiks MobilePay nummer 545430
Det er muligt for kunderne at gennemføre betaling hjemmefra og eventuelt få hjælp fra en pårørende. De skal bare kunne fremvise kvittering med rejsedato og til/fra destination til kontrollørerne.
{{comment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}
{{subcomment.CreatedDate | date:'dd/MM-yyyy'}}