Nye vilkår for grupperejser fra januar 2020

Fra januar 2020 ændres vilkårene for grupperejser i Midttrafik.  

Baggrunden for ændringerne er, at serviceniveauet i dag er højt sammenlignet med landets øvrige trafikselskaber, og udgifterne er høje. Derudover er priserne ikke reguleret i en årrække. 

Ændringerne træder i kraft 1. januar 2020 og får betydning for de skoler og institutioner, der bruger midttrafikbestilling.dk 

Vi ændrer samtidig på bestillingssystemet, så det bliver mere enkelt at bruge.

headline here
Overblik over de nye vilkår

Fra januar 2020 gælder følgende: 

  • Der anvendes færre ekstra-busser, og derfor vil flere bestillinger blive afvist på grund af manglende plads
  • Der kan max bestilles til 45 personer på en afgang
  • Vi går fra tre til to typer billetter på midttrafikbestilling.dk - Turbillet og den nuværende gruppebillet udgår
  • Priserne på midttrafikbestilling.dk hæves, så de svarer til Midttrafiks øvrige prisniveau. Til gengæld vil prisen på en gruppebillet både dække ud- og hjemrejse
  • Bestillingsfristen for grupperejser hæves fra 4 til 7 hverdage
headline here
Hvad betyder de nye vilkår for os som skole/institution?
  • Grupperejser skal bestilles tidligere, og at I skal betale lidt mere for at rejse som gruppe
  • I kan ikke rejse mere end 45 personer på en afgang
  • Der vil være risiko for, at bestillingen må afvises på grund af manglende plads i bussen
  • I skal kun forholde jer til to typer billetter: En fleksibel gruppebillet til større grupper og en almindelig enkeltbillet til mindre grupper
headline here
OBS! Særlige vilkår i en overgangsperiode

I forbindelse med overgangen til de nye regler er der en række særlige vilkår for rejser bestilt til 2020:

  • Frem til 2. januar kan man kun bestille rejser med startdato indtil 15. januar
  • Fra 2. januar kan man igen bestille rejser to måneder frem
  • De gamle billettyper kan benyttes til og med 15. januar, hvorefter det kun er de nye billetter, der er gældende