Du er en god vært i bussen
Serviceværdier
16. marts - 2017
Du smiler, har øjenkontakt og hilser på kunderne
Du er opmærksom på, hvad der sker i og omkring bussen og handler, hvis situationen kræver det
- Via mikrofonen beder du de øvrige kunder om at hjælpe en barnevogn ind i bussen
- Tager hensyn til gangbesværede
- Holder ind ved busstoppestedet, hvis der er kunder (også hvis du er i tvivl, om de skal med)
- Tilkalder hjælp, hvis der er ballade i bussen. Se kontaktoplysninger
- Griber ind, hvis en kunde er til gene for dig eller andre kunder - fx opfører sig provokerende, truende eller i øvrigt har en adfærd, som gør dig eller de øvrige kunder utrygge. Se også afsnit om Afvisning af kunder
- Tager særligt hensyn til børn, blinde og svagtseende
Du kører kundevenligt
- Rolig og jævn kørsel
- Undgår unødvendige, hårde opbremsninger
- Forudser trafikken og overholder færdselsreglerne
Du giver information undervejs - bl.a. i mikrofonen
- Forklarer hvorfor, hvis du har bremset hårdt
- Fortæller om omkørsler
- Fortæller om forsinkelser
- Oplyser om næste stop, hvis det er nødvendigt