Nyhedsbrev til Visitationen i Region Midtjylland
Juni 2019
Nu er det blevet endnu lettere at få hjælp til online bestilling af Flextur og handicapkørsel
Midttrafik har udarbejdet videovejledninger, hvoraf oprettelse af online profil, tilknytning af betalingskort, bestilling og afbestilling af Flextur og handicapkørsel fremgår.
Hvis man som kunde, ledsager eller pårørende har spørgsmål til online oprettelse, bestilling m.v., er man meget velkommen til at kontakte Midttrafik/Flextrafiks informationslinje, mandag – fredag fra kl. 9.00 – 12.00, på telefon 87 40 83 00 (tast 6).
Fordelene ved online bestilling er mange:
- Du undgår ventetid på telefonen
- Du kan bestille din kørsel, når det passer dig bedst
- Du kan tilknytte et betalingskort, og derved undgå at skulle have kontanter i ”lige penge”
- Du får 10 % rabat ved at bestille din Flextur online
Når visiteret ledsager skal være retur til en aftalt tid
Midttrafik oplever af og til, at en ledsager kan være udfordret af de afhentningstidspunker, som Midttrafik kan tilbyde ved bestillingen af kørsel. Dette specielt i de tilfælde, hvor ledsager skal være retur til en aftalt tid.
I disse situationer vil Midttrafik opfordre til, at kørslen bestilles minimum 1 hel dag i forvejen. Dette da vi som udgangspunkt har flere valgmuligheder at tilbyde i forhold til afhentningstid.
Handicapkørsel og Flextur er kollektiv koordineret kørsel, hvilket vil sige, at der kan være andre kunder med på turen, og der kan køres omveje for på- og afstigning af andre kunder.