Nyhedsbrev til Visitationen i Region Midtjylland
Marts 2020
Servicetid i forbindelse med afhentning/aflevering af handicapkunder
I forbindelse med handicapkørsel er nedenstående serviceminutter fast afsat:
- 5 minutter v. kørestol v. afhentnings-/afleveringsadresse
- 1 minut v. rollator v. afhentnings-/afleveringsadresse
- + 1 minut på afhentnings-/afleveringsadresse
Ud over ovenstående faste serviceminutter kan borgerkonsulent/visitator visiterer til yderligere serviceminutter, hvis der vurderes behov herfor.
Midttrafik kan være behjælpelig med et udtræk over handicapkunder i egen kommune, som er visiteret til ekstra serviceminutter. Ved ønske herom kan Midttrafiks Administration kontaktes hverdage fra kl. 8.00 – 12.00 på tlf. nr. 8740 8300 (tast 5) eller via mail flex@midttrafik.dk
Mulighed for at tilmelde borger til sms-påmindelser via web-Solen
Du har nu mulighed for at tilbyde handicapkunder at blive tilmeldt til SMS-påmindelser via web-Solen. Dvs., at den tilmeldte handicapkunde vil modtage en Sms-påmindelse hhv. 24 timer før og 15 minutter før vognen ankommer. Det er en god og betryggende service for kunden.
Midttrafik har en klar forventning om, at jo flere kunder der tilmeldes SMS-påmindelser, jo færre forgæves kørsler vil der være. Dette vil lede til færre udgifter til kommunerne.
Af manualen til web-Solen (side 16) fremgår det, hvordan du som borgerkonsulent/visitator tilmelder en borger til SMS-påmindelser via web-Solen.
Kørsel med demente borgere
Midttrafik har mulighed for at tilbyde demente handicapkunder direkte kørsel, når der fra Visitationen er indskrevet ”DEMENT” i noteringen i webSolen. Dog skal det oplyses, at det kan være forbundet med en merudgift for kommunen, når der er tale om direkte kørsel.
Midttrafik vil opfordre til, at det ALTID sikres, at der er en ledsager/medrejsende med på turen, når der bestilles kørsel til en dement handicapkunde.
Tryk på rubrikken ÆNDRE og skriv DEMENT. HUSK at trykke på GEM.
Flextur foldere genoptrykkes ikke fremover
Midttrafik har valgt fremover ikke at genoptrykke Flextur-folderen. Det betyder, at du ikke fremadrettet vil modtage disse løbende fra Midttrafik. Midttrafik kan ej heller tilbyde at udsende til kommunerne ved forespørgsel herom.
Midttrafik har udarbejdet et print-selv produktark, som kort fortæller, hvad Flextur er, og hvordan Flextur bestilles.
Information om Covid-19
Midttrafik følger nøje med i de udmeldinger, der kommer fra regeringen i forbindelse med Covid-19.
Midttrafik har på nuværende tidspunkt taget flere forholdsregler for at sikre både vores kunder og chaufførers sikkerhed og mindske smitterisikoen.
På Midttrafiks hjemmeside kan I følge med i de tiltag, der løbende implementeres.
Læs mere om tiltagene på: https://www.midttrafik.dk/coronavirus-covid-19/
Henvendelser vedr. bevillinger m.v. skal rettes til Midttrafiks administration
Alle henvendelser vedr. handicapbevillinger, hjælp til web-Solen m.v. skal rettes til Midttrafiks Administration, hverdage fra kl. 8.00 – 12.00, på tlf. nr. 8740 8300 (tast 5) eller via mail flex@midttrafik.dk.
Vær opmærksom på, at mails indeholdende personfølsomme data skal fremsendes som sikker mail/krypteret.
Midttrafiks Servicecenter tlf. nr. 8740 800 (tast 1 handicapkørsel, tast 2 Flextur, tast 3 Flexbus) varetager bestilling og vejledning i forbindelse med kørsel.