Flextrafik nyhedsbrev

Maj 2021

Hvornår skal jeg holde min vogn åben?

Nedenfor ser du antallet af ture en tilfældig dag. De røde søjler viser antallet af ture, bestilt når dagen starter, mens de grønne søjler viser det endelige antal udførte ture, når dagen er omme. Som du kan se, bliver en stor del af turene bestilt i løbet af dagen (f.eks. returkørsler fra sygehusene). Du kan derfor overveje at holde din vogn åbent længere, selv om der om morgen ikke ser ud til at være mange kørsler. 

Mundbind

Du skal fortsat benytte værnemidler. Godkendte værnemidler er alene heldækkende ansigtsvisir og Type II mundbind. Godkendte mundbind kan afhentes ved Midttrafik eller ved udleveringsstederne på listen, som du finder her på vores extranet

Tryk altid for ny ordre senest ved ankomst til adresse

Du skal via vognens anlæg kvittere for hvert stop, som du udfører. Er vognen korrekt tilmeldt om morgenen, udsendes første stop automatisk. Herefter skal du trykke for ny ordre senest ved ankomst til adressen – og gerne 2-3 min minutter før. Der kan være forsinkelser på beskederne. At trykke 2-3 min. før ankomst sikrer, at Planet opfatter vognen som rettidig. Servicetiden som du bruger på at afhente eller aflevere, ligger i den tid der gives til turen.  

Kontaktnummer med ud i første ordre

Som du måske har bemærket, så kommer der et telefonnummer ud sammen med første ordre; nemlig VLtlf.nr. Det er vognløbets telefonnummer, og er dét nummer, vi har registret som dit kontaktnummer på vognen. Du skal derfor altid tjekke, at det er det rigtige nummer, som vi kan kontakte dig på. Hvis nummeret ikke er korrekt, skal du kontakte Driftscentret og få det rettet med det samme, så vi altid kan komme i kontakt med dig.

VLtlf.nr er også det nummer, som giver adgang til VL-app’en. Du får link til brugervejledningen for VL-app’en her

Læs hele køreordren

På Flextur er det ikke altid den person som har bestilt turen, der skal med på turen. Derfor skal du altid tjekke, om der står et andet navn nederst i køreordren, så du undgår at køre forgæves. I eksemplet herunder er det Erik, der har bestilt turen, men Britta der skal med.

Afhentningstiden og den tid kunden skal være klar til

Vi modtager en gang imellem henvendelser fra kunder, som er blevet kontaktet for at blive hentet før den lovede tid. Det er tilladt at kontakte kunderne om afhentning 5 min. før den lovede tid (den tid du får ud i parentes på opsamlingsadressen i køreordren). Men det er ikke tilladt at afhente kunden før. Det kan virke stressende for nogle kunder at blive kontaktet før tid, og nogle kunder føler sig presset til at være klar, selv om de ikke er det, fordi de er bange for, at bilen så kører igen.

Transportkørestole på sygehusene

Vi opfordrer på vegne af sygehusene til, at du tager transportkørestolen med tilbage til indgangen, såfremt det er muligt, når du skal køre en patient til en afdeling i en transportkørestol. På den måde er der altid transportstole ved indgangen til gavn for alle chauffører.

Bagage

Ved handicapkørsel og Flextur er det gratis at medbringe ét stk. bagage. Vejer bagagen over 11 kg. skal kunden selv kunne løfte bagagen ind/ud af bilen. Er der ekstra bagage, betaler kunden samme pris for ekstra bagage, som for en medrejsende gæst. Ved patientbefordring kan der medbringes en smule bagage, men er der meget bagage, bedes du kontakte Driftscentret, inden du medtager det i bilen.

Kør kun til den adresse, turen er booket til

Hvis du får en tur ud, og der er uoverensstemmelse mellem adressen i køreordren, og den adresse kunden mener at skulle køres til, skal du altid kontakte Driftscentret, inden du kører til en anden adresse.

Ring 5 minutter før du ankommer

Er der et telefonnummer på en køreordre, så skal du ringe minimum 5 minutter før ankomst til kunden. Når du ringer, så husk at oplyse, at du ringer fra Flextrafik. Vi har oplyst kunderne om at de bliver ringet op og det giver en stor tryghed for kunderne, og sikrer samtidig smidige afhentninger, hvor kunden er klar på det rigtige sted.