Flextrafik nyhedsbrev
Uge 10 - 2019
Den første uge i det nye udbud
Velkommen til alle nye chauffører, der er startet med at køre Flexkørsel i forbindelse med opstarten af udbuddene FG6 og FV6 1. marts 2019. Vi ser frem til et godt og stabilt samarbejde. Den første uge er næsten slut, og det er gået over al forventning.
Selefritagelse
Hvis en kunde er fritaget for at køre med sele, så husk at se selefritagelsen, og placer altid kunden på forsædet. Giver dette problemer, så ring til driftscentret med det samme.
Lang fremkørsel
Tomkørsel er blevet et indsatsområde, som Midttrafik i den kommende tid vil arbejde målrettet på at reducere. Mindre tomkørsel vil give en bedre driftsøkonomi. Og bedre udnyttelse af vognene til gavn for alle parter.
Midttrafik arbejder sammen med Sydtrafik og FynBus om tiltag, der skal reducere tomkørslen. Det handler både om bedre overvågning, planlægning og systemer.
Vi vil også gerne modtage besked fra dig, hvis du oplever ture med lang tomkørsel. Får du en tur ud, eller ser du en tur på VL-app’en med lang tomkørsel, så vil vi meget gerne have besked i driftscentret.
Tryk altid for ny ordre senest ved ankomst til adresse
Du skal via vognens anlæg kvittere for hvert stop, som du udfører. Er vognen korrekt tilmeldt om morgenen, udsendes første stop automatisk. Herefter skal du trykke for ny ordre senest ved ankomst til adressen – og gerne 2-3 min minutter før. Der kan være forsinkelser på beskederne. At trykke 2-3 min. før ankomst sikrer, at Planet opfatter vognen som rettidig.
Kontakt nummer med ud i første ordre
Som du måske har bemærket, så kommer der et telefonnummer ud sammen med første ordre; nemlig VLtlf.nr. Det er dét nummer, vi har registret som kontaktnummer på vognen. Du skal derfor altid tjekke, at det er det rigtige nummer, som vi kan kontakte dig på. Det er også samme nummer, som giver adgang til VL-App’en.
Du får link til brugervejledningen for VL-App’en her
Borgerhenvendelser om serviceniveau
Hvis du oplever, at en borger, som kører handicapkørsel, har brug for ekstra hjælp (=servicetid), fx på en specifik adresse, så giv besked til os, eller henvis til visitatoren. Dette gælder også, hvis du bliver spurgt om mulighed for trappetjener. Undgå altid at love borgeren, at visitationen kan blive lavet om ved kommunen. Visitering sker altid efter en individuel vurdering.
Kontrol af stamkort/billede
Når du kører f.eks. Flexbus ture, så skal du huske at kontrollere stamkortnr. på kortet i forhold til det stamkortnr., som står på ordren. Er der fejl i det eller er du i tvivl, så ring til driftscentret.
Nyhedsbrev
Nyhedsbrevet udkommer én gang om måneden, og indeholder blandt andet alle de vigtigste nyheder om driften, statistikker, tips og tricks og gode historier. Tilmeld dig nyhedsbrevet ved at skrive en mail til planet@midttrafik.dk med Nyhedsbrev i emnefeltet.
Kontakt til Midttrafik
Ring til Driftscentret døgnet rundt på:
70 11 22 10 - tast 1
Mailadresse til brug ved driftsspørgsmål:
planet@midttrafik.dk